CitiPR Marka Yönetimi ve İletişim Danışmanlığı Şirketi'mizle kurulduğumuz ilk günden bu yana profesyonellerden oluşan ekiplerimizle markalarımıza hizmet vermekteyiz. CitiPR halkla ilişkiler alanındaki faaliyetleriyle Türkiye’de organizasyon, reklam ve danışmanlık alanında TSE tarafından denetime tabi olmuş ve bu üç alanda TSE Belgesi almaya hak kazanmış ilk ajanstır. Ayrıca gururla belirtmeliyim ki 1972 yılında kurulmuş olan meslek birliğimizin çatısı altında TUHİD’in bir üyesi olarak faaliyetlerimize devam ediyoruz. Bunları yazarak başlamak istedim. Yaşadığımız afette standartlar, denetim mekanizması konularının ne kadar önemli olduğunu bir kez daha gördük değil mi? Standartlar olmalı, denetlenmeli ve hiçbir koşulda ödün verilmemeli.
İletişim sadece güneşli günlerin değil tersine esen rüzgarların, fırtınalı zamanlarının en değerli aracıdır, konusudur. En çok ihtiyaç duyulandır. Çünkü canlının olduğu her yerde iletişim temeldir, esastır, taşıyıcıdır, düzeltir, geliştirir, iyileştirir. Elbette doğru kurulan iletişim bunu sağlar. En zor anlarda bir sıcak gülümseme, beden diliyle kurulan pozitif iletişimin en büyük kırıntısı olur. Hem ‘’kırıntı’’ hem de ‘’büyük’’ kelimelerinin tezatıyla ifade etmeye çalıştım çünkü iletişimin gücü bazen minik bir harekette büyük bir değişimde saklı olur.
İyi günde ve kötü günde, kutsal meslekleri icra edenler gibi, biz iletişim profesyonelleri de ülkemize, milletimize, bütünün yararına üretmeye çalışırken ilkelerimizden vazgeçmeden, değerlerimizi koruyarak ve zor şartlarda dahi ödün vermediğimiz ilkelerimizle üretmeye devam edeceğiz.
Türkiye
Halkla İlişkiler Derneği’nden Afet/Kriz Yönetimi’nde atılacak adım önerileri:
· Yaşanılan afetler ile ilgili en doğru
bilgiye ulaşmak için resmi kaynaklar
takip edilmeli.
· Sakin olunmalı, araştırarak ve teyit ederek aksiyona geçilmeli.
· Bilinmeyen kanallardan gelebilecek
bilgiler ve sosyal medyada oluşabilecek dezenformasyon içerikli paylaşımlar
itibar ederek ani faaliyet ve
paylaşımlardan kaçınılmalı.
· Öncelikle her kurum kendi içinde afet ile ilgili sorunu,
mağduriyeti olanlarla ilgili araştırma yapmalı ve çözüm arayışına girmeli.
· Afet bölgesinde üretim, barınma vb.
gibi konularda bağı olan markalar
için en sağlıklı bilgiye ulaşılacak kanalları tespit ettikten sonra bölge için
seferber olunması yönünde harekete geçilmeli.
· Markalar, ürünleri arasında afet ihtiyaçlarına uygun olabilecek
ürünlerin tespiti, lojistiği ve nakliyesi konusunda planlama yapmalı, toplanma
yerleri, ulaşım kanalları ve araçlarını araştırmalı.
· Resmi kanalların açıklamalarının
ardından yine resmi kanalların kontrolünde karmaşaya neden olmayacak ve
ihtiyaca uygun olabilecek dağıtım ağına
uyulmalı.
· Medya ve halkla ilişkilerin etkin
kullanılması adına, medya kuruluşlarının gündem
dışı konularla meşgul edilmemesi, afet bölgesine ve bilgiye ulaşılması
konusunda basına yardım edilmesi konusunda birlikte çözüm üretilmeli.
· Gerek yazılı basın gerekse sosyal
medya kanallarından basın ya da iletişim kanallarına gündemden farklı bir
konuda bülten, içerik servis edilmemesi
konusunda hassasiyet gösterilmeli.
· Markalar adına bağış, ilan ve
taziyeler konusunda reklam ve öne çıkma refleksi taşımadan duyarlı iletişim yapılmalı.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder